Gjenvinn din femininitet på 6 minutter!

Behandlingen er ikke kirurgisk og tar svært kort tid.

Selve  inngrepet tar ca 6 min. Behandlingen er så å si smertefri og krever vanligvis ingen bedøvelse.

De fleste merker en bedring allerede etter første behandling, men vanligvis anbefaler vi en full syklus på 2-3 økter med 45-60 dager mellom hver behandling. Enkelte må ha flere behandlinger. Antall behandlinger er avhengig av graden av symptomer som skal behandles.

Gynekologen vår vurderer og anbefaler den mest hensiktsmessige behandlingsplanen etter en vaginal undersøkelse.

Video Clip

Hva er MonaLisa Touch-behandling?

MonaLisa Touch er den nye laserbehandlingen for vaginal foryngelse, som bedrer tilstanden til slimhinnen i skjedeveggen gjennom mini-invasiv laserassistert prosedyre. Den er naturlig, smertefri og permanent. Den normaliserer og gjenoppretter den naturlige fysiologien av de vaginale veggene. MonaLisa Touch er den ideelle behandlingen for de som er ute etter et mindre inngrep i forhold til tradisjonelle kirurgiske behandlinger, eller vil/må unngå farmasøytiske behandlinger.

For hvilke kvinner er MonaLisa Touch laserbehandling best egnet?

MonaLisa Touch er egnet for enhver kvinne med vaginal atrofi, vaginal slapphet, smerte, kløe, svie eller urininkontinens som skyldes fysiologiske/hormonelle endringer som er uunngåelige med tiden. Ubehaget fra de fysiologiske endringene knyttet til forandringer i vaginalslimhinnen kan påvirke livskvaliteten og parforholdet, og kan føre til lav sexlyst, uteblivelse av orgasme og helt fraværende sexlyst hos kvinner pga. testosteronmangel.

MonaLisa Touch passer også for de som lider av symptomer som smertefullt samleie, prolaps, slapphet eller løshet. Disse symptomene er vanlige hos kvinner i ulike aldre og er ofte relatert til østrogenmangel og til vaginal atrofi, og har en tendens til å forringes over tid. Dette kan skje ved en reduksjon i østrogenproduksjonen på grunn av menopause (overgangsalder), fysiologiske eller kirurgisk behandling, lokal kreftbehandling (kjemoterapi) eller midlertidige symptomer som hetetokter og nattesvette.

Husk at legen kan gi deg råd om MonaLisa Touch og hva som er best for deg for å oppnå de beste resultatene.

Kan MonaLisa Touch brukes for behandling av vaginal slapphet?

Uttrykket "løs vagina" refererer til en tilstand i hvilken grad diameteren av skjeden økes, og man taper elastisitet i slimhinnen. Dette er ofte forårsaket av naturlige ting som fødsel eller vevsslapphet grunnet den naturlige aldringsprosessen. I disse tilfellene er det viktig å vurdere årsak og tilstanden av vagina for å utelukke et fremspring eller en involvering av musklene.

En guide til MonaLisa Touch behandling

Denne mini-invasive, laserassisterte behandlingen utføres på et legekontor eller poliklinisk på et sykehus. Behandlingen er ikke kirurgisk og tar svært kort tid. Selve inngrepet tar ca 6 min.

Behandlingen er så å si smertefri og krever vanligvis ingen bedøvelse, men hvis pasienten foretrekker kan det benyttes en bedøvende krem.
Resultatene kan ses etter første behandling, men vanligvis anbefaler vi en full syklus på 4-5 økter, ca. 45-60 dager fra hverandre.
Imidlertid er antall behandlinger avhengig av graden av symptomer som skal behandles. Bare din gynekolog kan vurdere og anbefale den mest hensiktsmessige behandlingsplanen etter en nøye undersøkelse.

Gunstige effekter

Laseren stimulerer kollagenproduksjonen og forbedrer tilstanden til slimhinnen i vaginalveggene. Den fremmer re-hydrering og funksjonell bedring av vaginalt vev.
Takket være disse faktorene bedrer det dermed også tørrhet, skjørhet og tap av slimhinne-elastisitet, fjerner irriterende kløe, irritasjon og smerter, som blir spesielt tydelig under samleie.
Som et resultat rapporterer de fleste av de behandlede pasientene at de opplever en betydelig forbedring i sin livskvalitet og deres sexliv.
En fraksjonert CO2-laser muliggjør effektiv behandling uten bivirkninger fra medisiner eller kirurgisk behandling.
Resultatene vil være mer og mer merkbare etter om lag seks uker etter avsluttet behandling.

Etter MonaLisa Touch behandling

Risikoen for pasienter behandlet med MonaLisa Touch er minimal. De fleste kvinner rapporterer midlertidige bivirkninger, mild rødhet, blødning eller hevelse, samt noe ubehag, som vanligvis forsvinner etter 1-2 dager med hvile.
Under helbredelsesprosessen er det lurt å unngå å ta varme bad, løfte vekter eller annen trening.

Fytoøstrogener

Dette blir tatt som kosttilskudd. Disse er ikke-steroide molekyler av vegetabilsk opprinnelse (soya og kløver er de vanligste kildene) som binder seg til østrogen reseptorer. Dets absorpsjon varierer fra person til person, avhengig av hvilket type kosthold du har, interaksjon med antibiotika og tilstand av tarmfloraen. Hormonelle interaksjoner med disse molekyler er ikke begrenset til østrogen, men omfatter også andre hormoner som androgener og skjoldbruskkjertelhormoner. Naturlige produkter er ikke nødvendigvis frie for kontraindikasjoner, og det er ikke nok kliniske data som viser sin effekt og sikkerhet i overgangsalderen. For eksempel vet vi ikke om de er trygge for pasienter med skjoldbruskproblemer, som har en hemmende effekt på skjoldbruskfunksjonen. Fordelene og ulempene ved fytoøstrogener med hensyn til brystkreft er fortsatt mye debattert.